خانه / کنفرانس / هدف خلقت (۲)
Untitled-1

هدف خلقت (۲)

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع : هدف خلقت ( قسمت دوم )

بخش مجری کنفرانس : دشمن شناسی و مباحث ایدئولوژیک

استاد ارائه دهنده: جناب آقای محمد مهدوی

هدف خلقت

6358023260088733371

دیدگاه عقل

از روابط ابتدایی انسانی شروع میکنیم. وقتی انسان ها به هم میرسند اول چیزهایی که میخواهند بدانند که طرف مقالشون کی هست؟ و چی کاره هست؟

  • حسین هستم مهندس
  • زهرا هستم خانه دار
  • جراح ، نانوا، شغل آزاد و ….  

 photo_2007-01-30_11-19-47

photo_2007-01-30_11-19-50

 

  • حالا فرض کنیم با آفریدگار این جهان روبرو بشویم و بخواهیم صحبت کنیم از او میپرسیم شما که هستید؟؟ و چه کاره ؟؟
  • میگوید:  من الله هستم

photo_2007-01-30_11-20-24

تجلی خصویات و صفات الهی

  • خدا خالق
  • خدا الرحمن
  • خدا رب (مربی)است

پس اگر خدا وجود نداشت که خالق باشه خلقی بوجود نمی آمد و وقتی خلقی نبود پرسشی هم نبود.

دیدگاه قرآن

photo_2007-01-30_11-21-30

photo_2007-01-30_11-21-45

photo_2007-01-30_11-22-11

photo_2007-01-30_11-24-23

یعنی خداوند با یک تیر صدها نشان میزنه و نشان آخرش را از کلام اهل بیت خواهیم شنید.

شروع خلق

photo_2007-01-30_11-24-30

photo_2007-01-30_13-56-28

photo_2007-01-30_11-24-38

هدف خلقت از دیدگاه عترت پیامبر اسلام( ص)

جعفر بن محمّد عماره از پدرش نقل نموده که وى گفت: از حضرت جعفر بن محمّد علیهما السّلام پرسیدم:

خداوند متعال براى چه هدفى انسانها را آفرید؟
حضرت فرمودند : بدون تردید خداوند بلند مرتبه انسان‌ها را بیهوده و عبث نیافرید، بلکه به منظور دو هدف ذیل آنان را خلق کرد :  

الف: اظهار قدرت (صفات) کرده باشد؛
ب: آنها را به بندگی خود مکلّف ساخته تا بدین طریق مستحق رضوانش شوند و آنان را نیافرید تا از این طریق سودى عائدش شده یا ضررى از خود دفع نماید، بلکه آنها را خلق کرد تا نفعى عائدشان گردیده و به نعمت جاویدان و ابدى برسند.

(کتاب نفیس علل الشرایع)


خداوند متعال فرمودند: من خواستار دو چیز هستم :

الف: تنها مرا بندگی و پیروی کنید و براى من شریک و همتایى قرار ندهند؛
ب: به فرستادگانم ایمان آورده و از آنان پیروى نمایند.


از امام باقر علیه السّلام شنیدم که مى‌فرمودند :

آن‌گاه که خداوند متعال-براى گرفتن میثاق از ذریّه آدم علیه السّلام و اقرار و شهادتشان به ربوبیّت خداى سبحان و نبوّت همۀ انبیاء-آنان را از پشت آدم بیرون آورد، نخستین پیمانى که از ایشان گرفت، اقرار به نبوّت حضرت محمّد صلّى اللّه علیه و آله بود.

(حدیث چهارم باب آفرینش کتاب علل الشرایع)


حدیث اول این باب (هدف رسیدن به موجوداتی عظیم که از همه چیز بی نیاز بوده غیر خالق جهان .)

photo_2007-01-30_11-25-17

حضرت حسین بن على علیهما السّلام از جمع اصحاب و یارانشان بیرون آمده [و در آن حال] خطاب به آنان فرمودند:

اى مردم! خداوند بلندمرتبه بندگانش را نیافریده جز براى آن که او را بشناسند، و زمانى که نسبت به او معرفت و شناخت پیدا کنند، بندگی مى‌کنند، و آن‌گاه که او را بندگی کردند از بندگی غیر او بى‌نیاز خواهند شد.

۱.جز براى آن که او را بشناسند، و معنی والا بودن را بدانند

۲.زمانى که نسبت به او معرفت و شناخت پیدا کنند، بندگی مى‌کنند

۳.و آن‌گاه که او را بندگی کردند از بندگی غیر او بى‌نیاز خواهند شد.  

مردى در جمع یاران عرض کرد:
اى فرزند رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله! پدر و مادرم فداى تو باد، معرفت و شناخت خداوند چیست؟

حضرت در پاسخ این پرسش فرمودند:
معرفت و شناخت نسبت به خدا آن است که اهل هر عصر و زمانى، امامى را که-اطاعتش بر آنان لازم و واجب است-بشناسند.

جناب مصنّف مى‌فرماید:
منظور امام علیه السّلام آن است که: اهل هر عصر و زمانى بدانند که خداوند هیچ زمانى را خالى از امام معصوم علیه السّلام نگذارده است، از این رو، اگر کسى خدایى را-بدون داشتن حجّت بر آن-عبادت کند، به یقین غیر خداوند متعال را عبادت کرده است.

چرا نمی توانیم به ذات خدا پی ببریم؟چرا نمی توانیم خدا را ببینیم؟

photo_2007-01-30_13-57-26

photo_2015-02-10_03-06-56

photo_2015-02-10_03-07-03

 

 

درباره faez

دوباره امتحان کنید

photo_2016-11-12_02-09-15

دروغ و شایعه سلاح همیشگی ملحدان

دروغ و شایعه سلاح همیشگی ملحدان دروغ اول: نویسنده کلمه اباعبدالله به امام حسین ترجمه …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

به کانال باور باران بپیوندید


کلیک کنید