خانه / اعجاز علمی قرآن / زدن زن در اسلام

زدن زن در اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع مقاله :

زدن زن در اسلام

تهیه کننده:  بخش اعجاز علمی قرآن  ( خانم فاطمه قائمی پناهیان )

آیا به استناد آیه ۳۴ سوره نساء ( فضربوهن ) اسلام به مرد اجازه کتک زدن همسرش را داده؟ آیا اسلام مرد را برتر از زن می داند؟

در اسلام زن از جایگاه با ارزشی برخوردار بوده و در زمانی که متمدن ترین سرزمین های آن دوران برای زن کوچکترین ارزشی قائل نبودند و در زمانی که ادیان الهی تحریف شده و در آنان نیز جایگاه زن به پست ترین جایـگاه ممکن رسـیده بود، دیـن مبین اسـلام ظهور مـی کند و در عهد جاهلیت که شـدیـد ترین ستم ها و ناعدالتی ها در مورد زن صورت می گرفت به مبارزه با این تفکر های باطل می پردازد.

یونانیان زن را زاده شیطان می دانستند و او را در هیچ کاری مداخله نمی دادند و فقط برای ارضاء غریزه جنسـی و خدمت گذاری، از او استفاده مـی کـردند و به آسانـی زن را مـورد معامله و واگذاری به بیگانه قرار می دادند. رومی ها با وجود اینکه در قوانین و حقوق، پیشرفت زیادی داشته اند، اما عقیده آن ها درباره زن این بوده است که او را به علت دارا نبودن روح انسانی، برای حشر در روز قیامت لایق نمی دانسته اند. او را مظهر شیطان و انواع ارواح موذیه می دانستند، حتی در خندیدن و سخن گفتن از او جلوگیری می کردند و اکثرا دهان او را جز در موارد خوردن می بستند. در روم زنان همیشه تحت کفالت بودند و احتیاج به قیم داشتند و پس از مرگ مانند اشیاء به ارث برده می شدند. در چین اگر دختری متولد می شد، خویشان و نزدیکان با نهایت تاسف و ترحم به پدر و کسان نزدیک طفل تسلیت می گفتند. دختران را زنده می کشتند یا به صحرا می افکندند و یا به برده فروشان می دادند. چینیان خیال می کردند خداوند خالق پسران است و شیطان خالق دختران، در نظر آنان پسران با برکت بودند و دختران طوق لعنت. قربانی دوشیزگان برای خدایان رسم آنان بود.[۱]

66

و یادی کنیم از وضعیت اسفناک زن در جاهلیت عرب که با فجیع ترین وضع زندگی می کرده و مانند کالایی خرید و فروش می شد و از هر گونه حقوق اجتماعی و فردی حتی حق ارث محروم بود. زن را در شمار حیوانات قرار داده بودند و او را جزء لوازم و اثاث زندگی می شمردند. چه بسا از بیم قحطی و یا از ترس آلودگی، دختران خود را در روز اول تولد سر می بریدند و یا از بالای کوه بلند به دره عمیقی پرتاب می کردند و یا در میان آب غرق می کردند[۲] زنده به گور کردن دختران امری مرسوم بود.

67

در آیین بودا اگر چه زن را موجـودی با ظاهر فرشتگان مـی دانستند، اما باور داشتند در اعماق عمیق قلبش روح شیطانی و دام خطرناک شیطان نهفته اسـت. تا مدتـی هیچ زنی را به کیش خود نمی ‌پذیرفتند و اظهار مـی‌ داشتند: «خـدایا ما را از شـر شـیطان و نفس لئیم و زن، حفظ کـن.» و شعار آنان این بـود: «نجات، در مصاحبت با زن تحصیل نمی‌شود!»
اگر چه بودا زن را هم برای ترک دنیا به نحوی قبول می‌کرد، اما این پذیرفتن مشروط به دو شرط بود:
۱- باید سلوکِ زن، به طور کلی تحت نظر مردان راهب اداره شود.
۲- در هر پانزده روز، حتما خود و اعمالش را به مردان راهب عرضه کند.[۳]

و نگاهی بیاندازیم به ستم به زنان در آیین زرتشت و ایران باستان

در متن پهلوی زرتشتی “بندهش” می خوانیم که: اهورامزدا چون از یافتن موجودی که بتواند زاییدن انسان (= مرد) را به عهده گیرد، ناتوان شد، دیو فاحشه گری را برای اینکار انتخاب کرد. این دیو، دختر اهریمن بود و “زن” یا “جهی” نام داشت.[۴]

در کتاب معروف زرتشتیان، مادیکان هزار دادستان نوشته کریستیان پارتلمه، می بینیم در احکام آنان زن شخصیت حقوقی نداشته و به عنوان شخص شناخته نمی‌شود و حکم شیء را دارد.[۵] زرتشتیان اعتقاد داشتند اگر زنی از خود پسری نداشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود که از پلی که در رستاخیر به بهشت متصل است، عبور کند. یعنی تنها داشتن فرزند پسر، عامل نجات و گذر از پل صراط فرض شده بود.

68

در آیین زرتشت یک مرد حتی می توانست علی رغم میل و رضایت همسر خود، او را به اشخاص تنگدستی که نیاز به همسر داشتند، برای مدت معینی واگذار نماید.[۶]

و چه ظالمانه روحانیون زرتشتی، دختر باکره مرد گنهکار را بعنوان کفاره گناه، به ازدواج خود در می آوردند[۷] آنگاه که موبد زرتشتی برای زن کمترین اراده و اختیاری قائل نیست و در مورد ازدواج با محارم این چنین فتوا می دهد که : مرد را نمی توان وادار به ازدواج کرد ولی زن را می توان به زور وادار کرد بخصوص اگر خواهر یا دختر باشـد…[۸] چـه نا منصفانه حکم مـی کنند و چـه بسیار حکم مجازات صادر مـی کنند برای زنان بی گناه… به زنی که فرزند مرده به دنیا آورده اگر در ۳ روز پس از زایمان جرعه ای آب بنوشد ۴۰۰ تازیانه می زنند…[۹] و نخستین خوراکی که پس از ۳ روز به زنی که کودک مرده به دنیا آورده می خورانند ادرار گاو آمیخته با خاکستر است[۱۰] و …

و چه تلخ حکم می کنند برای زن حائض که باید در اتاقی محبوس باشد و مردی که برای او غذا می برد، باید ۳ گام مانده به او، غذای او را که از دو قطعه نان خشک و یک مقدار آب جو است، روی زمین قرار دهد و برگردد و اگر کودکش او را لمس کرد، باید دست ها و تمام تن کودک را شستشو دهند.[۱۱] و چه تحقیرآمیز حکم می دهند که اگر زن حائض بیش از ۹ شب خون ببیند، باید ۳ سوراخ در زمین بکنند و زن را در دو سوراخ اول با ادرار گاو و در سوراخ سوم با آب شستشو دهند.[۱۲]

و چه بسیار از این احکام که به روشنی نشان می دهد این جاهلان برای گاو ارزش و پاکی بیشتر قائل بودند تا زن …

69

و در یهود تصویر حوّا، به عنوان یک وسوسه‌گر، منتج به دیدی بی‌نهایت منفی نسبت به زنان شده است و همه‌ زنان به عنوان کسانی تصور شده ‌اند که از مادرشان، یعنی حوّا، گناه، حیله و تلبیس را به ارث برده و در نتیجه همه‌ آنان نادرستکار و از نظر اخلاقی پست و گناهکارند. و در کتاب مواعظ سلیمان چه بسیار از جایگاه پست زن سخن می گوید همانند:

«و زن را که مثل دام ‌هاست و دلش تله‌ هاست و دست‌ هایش کمند هاست یافتم، که تلخ تر از مرگ است. کسی که در حضور خدا پسندیده است از او رهایی خواهد یافت، اما گناهکار گرفتار وی خواهد شد.» [۱۳]

در انجیل کاتولیک می‌خوانیم:

 « هیج شرارتی، در هیچ جایی به پای شرارت زنان نمی‌ رسد … گناه با یک زن شـروع شـد و به لطف اوست که همه‌ ما مجبوریم بمیریم! »

و مـی بینیم ربی‌ های یهود چـه وقیحانه در مـورد زن مـی گویند: « خـداوند ۹ لعنت همراه با مرگ به زنان تحمیل نموده است: ” ۱ـ تحمل بارداری، ۲ـ تحمل درد زایمان، ۳ـ تحمل بزرگ کردن فرزند، ۴ـ این که به عنوان گواه و شاهد پذیرفته نمی‌شود، ۵ـ پس از همه‌ی این‌ ها مرگ پاداش اوست و …” » [۱۴]

و در تفکر باطلشان حرف هایی این چنین می بینیم: «برای آنانی که فرزندشان مذکر است خوشی و برای آن ‌هایی که فرزندشان مؤنث است ناخوشی است. هنگام تولد پسر، همه خوشحال اند و هنگام تولد دختر، همه غم ‌زده‌اند. هنگامی که پسری پا به جهان می‌گذارد صلح به جهان می‌آورد و هنگامی که دختری متولد می‌شود،هیچ! » [۱۵]

در جامعه یهود زنان اجازه‌ شهادت نداشتند و ربی ‌ها می‌گفتند؛ زنان به خاطر چند لعنتی که بر آن‌ ها تحمیل شده است حق شهادت ندارند، همانطور که در اسرائیل کنونی نیز حق شهادت دادن در دادگاه ربیون را ندارند. [۱۶] و بعضی از ربی‌ های یهود را می بینیم که به شدت تابع این عقیده‌ اند که «بهتر است کلمات تورات به آتش بسوزد تا این که زنان از آن بهره‌ مند شوند. و هر کس دخترش را تعلیم دهد مانند این است که او را وقاحت تعلیم نموده است. » [۱۷]

70

در نوشته ‌های ربیون می بینیم: «مرد می‌تواند دخترش را بفروشد، اما زن نمی‌تواند. مرد می‌تواند دختر را نامزد کند، اما زن نه.» [۱۸] آنان حق شوهر بر دارایی‌ های همسرش را به عنوان یک نتیجه‌ فرعی از مالکیت شوهر بر همسر می‌ دانند.[۱۹]

و چه راحت حکم طلاق را صادر می کردند حتی به خاطر آنکه مرد از زنی زیباتر خوشش آمده[۲۰]

و در مسیحیت مـی بینیم بانی آیین پروتستان، مارتین لوتر، هیچ سـودی جز بچه‌ دار شـدن و به دنیا آوردن کودکان تا سر حد امکان، بدون توجه به جوانب آن، برای زنان قائل نیست:
«اگر آن‌ ها از پا درآمـدند و یا حتـی مردند، مسئله ‌ای نیست، بگذارید آنان در زایمان بمیرند، زیرا این دلیل بودن آن ‌ها در اینجاست.»
و انجیل کاتولیک می‌گوید: «زایش دختر یک خسارت است.»[۲۱]

یکی از احکامی که در عهد عتیق ذکر شده احکام فروختن دختر به عنوان کنیز است و برای آن قوانینی وضع نموده ‌اند و مسیحیان این احکام را از جانب خداوند می دانند. (سفر خروج، ۷:۲۱)

در مسیحیت برخلاف اسلام اگر یک مرد زنش را متهم به بی ‌عفتی نماید، شهادت آن زن به هیچ‌ وجه مورد ملاحظه قرار نخواهد گرفت. زن متهم شده، باید مورد محاکمه‌ سختی قرار گیرد.[۲۲]

در امـر طـلاق از یهود افـراط مـی بینیم و از مسیحیت تفـریط. آنجا که ایـن جمله را به عیسـی (ع) نسبت می دهند: «اما من به شما می‌گویم؛ هر کس زنش را طلاق دهد، مگر در مورد بی ‌ایمانی در امر ازدواج، باعث گردیده که او به انحراف کشیده شود و هر کس زن طلاق داده شده را به نکاح درآورد مرتکب انحراف شده است.»[۲۳]

اجبار نمودن زوج‌ های از هم بریده به ماندن در کنار هم و مقاومت کردن در مقابل خواسته ‌ها، نه مؤثر است و نه عقلانی. تعجب ندارد که جهان مسیحیت مجبور به طلاق کلیسایی شده است.

تلمود، چندین عمل جزئی و کوچک را مطرح نموده که شوهران را مجبور می ‌سازد تا زنان را طلاق دهند:
«اگر در خیابان غذا خورد، اگر نوشیدنش در خیابان طولانی شد، اگر در خیابان فرزندش را شیر داد، در هر مورد، ربی‌میر می‌گوید؛ باید شوهرش را ترک کند. »[۲۴]

71

 و یادی کنیم از نظر برخی اندیشمندان غربی درباره زن:

سقراط (فیلسوف یونان باستان): وجود زن بزرگترین منشأ انحطاط بشری است.

افلاطون (یکی از بزرگترین فلاسفه جهان): از میان امور نیکی که به سبب آن ها باید خدایان را سپاس گزارد نخست این است که من را آزاد آفریده اند نه برده و دوم اینکه من را مرد خلق کرده اند نه زن.

سنت آگوستین (از تأثیر گذارترین فیلسوفان قرن ۱۹): زن حیوانی است که نه استقامت دارد و نه استوار است.

توماس آکونیاس (پرآوازه ترین دانشمند قرون وسطی): زن با نخستین مقصود طبیعت یعنی کمال جویی منطبق نیست؛ بلکه با دومین مقصود طبیعت یعنی گندیدگی، فرتوت بودن و بد شکلی انطباق دارد.

ژان ژاک روسو (فیلسوف و نویسنده قرن۱۸): هرگونه آموزش زن باید توسط مرد باشد و زن برای آن ساخته شده که تسلیم مرد باشد و بی عدالتی های او را تحمل کند.

72

و در جاهلیت مدرن در غرب در نقاط بسیاری از همین سرزمین ها که بیش از همه دم از آزادی حقوق بشر مـی زنند و ادعـای همیشگیشان علیه کشـوری چـون ایـران امـروز، نقـض آزادی زن و تبعیض جنسیتی است، می بینیم زنان را با ظاهری عریان و همچون کالایی در پشت ویترین های مغازه هایشان به نمایش گذاشته اند و به طور معمول هر زن را روزانه به ۵۰ مشتری کرایه می دهند در قبال کمترین مزد…  برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ ویدئو۱: فروش زنان در ویترین فروشگاه های بروکسل    

              

73  

 فروش زنان را در تل آویو، پایتخت اسرائیل می بینیم که به دست هر کدام اتیکتی نصب شده که قیمت، سن، وزن و محل تولد وی در آن ثبت شده است. آری جایگاه زن و حقوق آن در جوامع غربی حتی از یک شی که شما حق نابودی آن را دارید هم پایین تر است. برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ ( ویدئو۲:  فروش زنان و دختران در فروشگاهی در اسرائیل           

 

74

و همچون علامتی که بر بدن یک حیوان داغ می کنند، بر روی بردگان جنسی بارکد می زنند و آنان را در قفس هایی کوچک نگاه می دارند تا مالکیت خود را بر آنان ثابت کنند.

75

روزنامه دیلی میل انگلیسی در گزارش مورخ ۲۴ سپتامبر۲۰۱۴ خود این گونه می نویسد: طبق قانون، مدارس ابتدایی در صورتی که درس های آموزش جنسی را متوقف کنند، مجازات می شوند. مدارس راهنمایی نیز موظف هستند، قرص های ضد بارداری و لوازم جلوگیری از بارداری در مدارس توزیع کنند. مرکز مقابله با بحران تجاوز آمریکا موسوم به سانتا باربارا در گزارش خود می نویسد: در هر دقیقه سه زن آمریکایی مورد تجاوز واقع می شوند و با این حساب سالانه ۶۳۸ هزار، مورد تجاوز قرار می گیرند. آمارهای ارائه شده از سوی دفتر آمار جنایات ملی آمریکا در سال ۱۱۹۰ نیز این گزارش ها را تأیید می کند.

76

و اعتراف BBC را می بینیم که به نقل از آژانس حقوق بنیادین (FRA) از تجاوز به یک سوم زنان اروپا سخن می گوید و دو سوم آنان که از طرف شوهر خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند از بیم جانشان جرات گزارش این ستم را به پلیس نداشتند.  برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐  ویدئو۳:  اعتراف BBC به تجاوز به یک سوم زنان در اروپا )

 

77 

گویا همان ها که فریاد حقوق بشر سر می دهند، زن را جزء بشر نمی دانند…        

اما اسلام ظهور کرد… و در حق زن نظریه‌ای ابداع کرد که از روزی که جنس بشر پا به عرصه‌ دنیا گذاشت تا آن روز، چنین طرز تفکری در مورد زن وجود نداشت. اسلام در این نظریه‌ خود، با تمام مردم جهان در افتاده و زن را آن طور که هست و بر آن اساسی که آفریده شده به جهان معرفی کرده، اساسی که به دست بشر منهدم شده و آثارش نیز محو گشته بود. اسلام عقاید و آرائی که مردم درباره‌ زن داشتند و رفتاری که عملا با زن می‌کردند را بی ‌اعتبار نمود و خط بطلان بر آن ‌ها کشید. برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ ( ویدئو۴:  احترام به زنان در اسلام )

نگاهی می کنیم به جایگاه پر ارزش زنان و همسران در تعالیم عالیه اسلامی که چه بسیار، آنان را مورد توصیف و تمجید قرار داده اند:

امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: «بیشترین خیر و برکت ها در وجود پر بار زنان گذاشته شده است. [۲۵]

78

پیامبر اسلام(ص) می فرماید:

“خداى بزرگ، به زنان مهربان تر از مردان است و هیچ مردى، زنى از محارم خود را خوشحال نمى کند، مگر آن که خداوند متعال او را در قیامت شاد مى کند.” [۲۶]

و نیز : رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: آن مردی که برای همسرش لقمه می گیرد، نزد خدا پاداش دارد. [۲۷]

79

برخلاف آیین های دیگر که زن را زاده شیطان می دانستند، قرآن با کمال صراحت در آیات متعددی می‌فرماید: که زنان را از جنس خودتان آفریده ‌ایم. [۲۸]

 دیدگاه قرآن نسبت به زنان متفاوت از مردان نیست. آنها هر دو، به میزان ایمان و کار نیکشان پاداش می‌گیرند. [۲۹] «هر کس از مرد و زن، کار نیکی، به شرط ایمان به خدا، به جای آورد، ما او را در زندگی خوش و با سعادت زنده می‌گردانیم و اجری بسیار بهتر از عمل نیکی که کرده به او عطا می‌کنیم.» [۳۰]

قرآن داستان حضرت آدم و وسوسه آدم و حوا را به روشنی بیان می‌کند که بگوید هر دو فریب خوردند و هیچ کدام را گناه کارتر از دیگری نمی‌داند. [۳۱]

قرآن هرگز نمی‌گوید که هیچ زن درستکاری وجود ندارد. در مقابل، قرآن همه‌ مؤمنان را، چه مرد و چه زن، به تبعیت از آن دسته از زنان که مانند حضرت مریم(س) و آسیه زن فرعون هستند، راهنمایی می‌کند.

و چه بسیار آیه در این کتاب الهی می بینیم که برتری را در مرد یا زن بودن نمی داند و ملاک برتری را معرفت و تقوا و عمل شایسته معرفی می کند. [۳۲]

80

و آنجا که در سوره تکویر به دادخواهی از دختران زنده به گور شده می فرماید: « بای ذنب قتلت. به کدامین گناه کشته شدند؟» و نیز در آیات ۱۳۷ و ۱۴۰ سوره انعام این عمل را به شدت محکوم می کند.

اسلام هیچ تفاوتی بین پسر و دختر قایل نیست و حتی تولد دختر را هدیه از جانب خداوند می‌داند؛ همانند تولد یک پسر.

و چه بسیار پیامبر اسلام(ص) در این باره می فرماید:

“خداوند متعال بر دختران مهربان‏ تر است تا پسران.” [۳۳]

” هر که دختری داشته باشد و خوب تربیتش کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمتهایی که خداوند به او عطا کرده به وفور بهره مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود.” [۳۴]

“دختران را بد ندانید؛ زیرا آنها مونس هاى گرانبهایى هستند.” [۳۵] و ….

81

اسلام شخصیت مستقل زن را تضمین کرده است. شوهر اجازه ندارد که سهمی در مایملک همسرش داشته باشد، مگر آنهایی را که همسر با رضایت کامل و آزادانه به او تقدیم کرده است. [۳۶]

«و مهریه زنان را در کمال رضایت و طیب خاطر بپردازید، پس اگر چیزی از مهر خود را از روی رضا و خشنودی به شما بخشیدند، برخوردار شوید که آن شما را حلال و گوارا خواهد بود.» [۳۷]

زوج و زوجه هر دو از یکدیگر ارث می‌برند، علاوه بر این، در اسلام، زن متأهل استقلال شخصیتی و قانونی‌اش را و نام و نام‌ خانوادگی‌اش را حفظ می‌کند. [۳۸]

زنان لباس ستر و عفاف شما هستند و شما هم لباس و عفت آن‌ ها هستید. در این آیه حکم شده که زن و مرد هر دو برای یکدیگر لباس می ‌باشند، یعنی پوشاننده عیوب هم، هم راز، هم غم و هم دل یکدیگرند. واقعا تعبیری زیباست که زن و مرد لباس هم هستند، چون در هیچ دین و فرهنگی به این اندازه به نظام خانواده تاکید نشده است که اسلام به آن تاکید دارد.

و نیز پیامبر خدا(ص) می فرماید: هنگامى که زن باردار مى شود، همانند روزه دار شب زنده دار و مجاهدى است که با جان و مالش در راه خدا جهاد مى کند و هنگامى که فارق شود، پاداشى دارد که نمی دانى عظمت آن چه قدر است و هنگامى که شیر بدهد، در هر بار مکیدن، پاداش آزاد کردن یکى از فرزندان اسماعیل علیه السلام براى اوست و آن گاه که شیردادن تمام شود، فرشته اى بر پهلوى او مى زند و مى گوید: «عمل را از نو آغاز کن که بى تردید، آمرزیده شدى.» [۳۹]

82

و بر خلاف عقیده مسیحیت که بیان می کند: «مرد به جهت زن آفریده نشد، بلکه زن برای مرد.» (قرنتیان، ۹:۱۱) در اسلام این حدیث قدسی معروف به چشم می خورد که خداوند می فرماید: «لولاک یا محمد ما خلقت الأفلاک و لولا علی ما خلقتک و لولا فاطمه ما خلقتکما. دلیل خلقت افلاک نهایتا یک زن است.»

و یا آنجا که امام عصر شیعیان منجی عالم بشریت الگوی خود را حضرت زهرا(س) معرفی می کنند، اوج ارزشیست که یک دین می تواند برای یک زن قائل شود که دلیل خلقت و الگوی بالاترین شخصیت ها را یک زن می داند.

غرب به سوی اسلام پیش می رود…

با وجود همه ی تبلیغات سوء علیه اسلام و پروژه های اسلام هراسی و تلاش برای پوشاندن چهره ی حقیقی آن، اسلام خواهی در جهان بویژه غرب به یک موج تبدیل شده و اسلام بعنوان دین حق، صلح و محبت در قلب و جان مردم نفوذ می کند.

جمعیت مسلمانان اروپا – بـدون احتساب روسـیه – از ۳۰ سال پیش تاکنون سـه برابر شـده و کارشـناسـان پیش ‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۰ میلادی دو برابر خواهد شد. [۴۰]

با وجود اینکه آمار دقیقی وجود ندارد، ولی کارشناسان مسائل مسلمانان ساکن در اروپا، تعداد تازه مسلمانان مرد و زن در اروپا را سالانه، چند هزار نفر محاسبه می کنند که البته سهم زنان بیش از مردان است.

101               ماشا اللیکینا                           

خواننده، بازیگر و مانکن روسی تازه مسلمان 

 

102  دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس»

     خواننده و نوازنده زن فرانسوی تازه مسلمان

 

103      سارا بوکر

  هنر پیشه، مدل و مانکن سابق آمریکایی تازه مسلمان

 

104     امیلی فرانسوا ،  بازیگر انگلیسی تازه مسلمان

 

دکتر «هیفاء جداد» استاد دانشگاه برمنگهام انگلستان می گوید: «این پدیده نمایشگر عکس العمل بسیاری از زنان علیه ناهنجاری های اخلاقی جوامع غربی است. آنان نسبت به گرایش، پشتیبانی و مشارکتی که اسلام به آنان هدیه می کند، احساس خوشایندی دارند».

106   فابیان ۲۸ ساله، مدل لباس بسیار معروف  فرانسوی تازه مسلمان  

                             

105  کارلی والتز ۲۴ ساله، سوپر مدل لباس زیر معروف

 انگلیسی تازه مسلمان

از سوی دیگر، «کارین فاننیوک» کارشناس مسایل زنان تازه مسلمان هلندی می گوید: این گونه زنان به دیدگاهی که اسلام درباره رابطه زن و مرد ارایه می کند، جذب شده اند زیرا در اسلام فرصت بیشتری برای خانواده و مادر شدن به دست می آورند و زنان در اسلام تنها وسیله ای برای کامیابی جنسی نیستند. [۴۱]

به گزارش روزنامه The Sun، چاپ لندن، سالانه ۵۰۰۰ انگلیسی به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. نیمی از این افراد سفید پوست بوده، اما ۷۵ درصد آن ها زن هستند.

سارا جوزف، یک انگلیسی تازه ‌مسلمان و مدیر مجله شیوه زندگی مسلمان (Emel) معتقد است، همه زنان اروپایی که به اسلام گرویده‌اند، در جستجوی یک شیوه زندگی زیبا و محفوظ از تمامی افراط‌ های فمنیسم غربی هستند که حقیقتا روشی نادرست است.

راستی از دین زرتشت چه خبر؟ همانکه با احکام متعصبانه و غلطش زنان را تحقیر و آنان را بی گناه، مجازات می نمود و کمترین اختیاری برای آنان قائل نبود و زندگی را به کامشان تلخ می نمود…

سایتهای گوناگون زرتشتیان، معترف به کاهش سریع جمعیتشان هستند. آمار آنها را کمتر از دویست هزار نفر نشان می دهند و تصریح می کند که این سیر نزولی همچنان ادامه دارد. [۴۲]86

پارسی‌خبر که به پارسیان هند تعلق دارد، جمعیت زرتشتیان را تا سال ۲۰۲۰م حدود ۲۶ هزار نفر تخمین زده است. (ظاهرا این پیشگویی مربوط به زرتشتیان هند باشد) حدس بزنید وقتی که تا ده سال دیگر یکصد و هفتاد هزار نفر از جمعیتشان کاسته شود، این ۲۶ هزار نفر تا چند سال دوام خواهند آورد. [۴۳]

گاه از همکیشان و کاربران، درخـواسـت همفکری مـی کنند تا راهـی برای جلوگیری از کاهـش جمعیتشان بیابند. این مقاله را با عنوان «آیا زرتشتیان باقی خواهند ماند؟» ملاحظه کنید:
http://delhiparsis.com/2010/09/09/will-zoroastrianism-survive

 با توجه به اینکه این جمعیت، نمی تواند با استدلال های منطقی اعتقاد خود را نشر دهد، به اموری سست مانند برانگیختن احساسات ناسیونالیستی جوانان ایرانی و ترویج فرهنگ ضدعرب، رو آورده اند. [۴۴]

87 مسلمان شدن مونیکا ،  بازیگر معروف هندی

 

برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ ( ویدئو۵: مسلمان شدن بازیگر زن معروف سینمای هند- بالیوود)

 برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ ( ویدئو۶: اسلام آوردن لارین بوث – خواهر زن تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس)

برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐  (ویدئو۷: انتخاب حجاب از زبان یک بانوی غربی)

 

نظر اسلام درمورد تنبیه زن:

بررسی قوانین اسلامی در این زمینه، ما را متوجه نکته های حساس نموده و تنبیه بدنی و آزردن روحی آنان را، جنایت خانوادگی می دانند. زنان مانند مردان موجوداتی شریف و دارای انسانیت می باشند، بنابراین کتک زدن برای انسان ها قابل تحمل نیست، این دل های تپنده و قلب های مهربان، موجودی شریف و ظریفند و بدن آنان همانند اندام حیوانات نمی باشد که تحمل زدن و آزار را داشته باشد و آئین اسلام تنبیه آنان را ممنوع ساخته است.

حضرت رسول(ص) می فرمایند:

«ای مردم در مورد همسران خود خیلی مراقبت نمائید، زیرا آنان با پیمان های الهـی در اختیار شما قـرار گرفته اند و شما با کلمات مخصوص خداوند، آنان را برای خود حلال کرده اید. آیا در این صورت، سزاوار است این امانت ها را مورد ضرب و جرح قرار داده و دل های آنان را، که کانون عشق و محبت اند، رنجور سازید؟»[۴۵]

88

«یکی از نشانه های بدترین مردان آن است که همسر و بنده اش را بزند و به آنها رحم و عطوفت نشان ندهد.»[۴۶]

و امیر مومنان می فرماید: «زنان نزد شما امانت هاى خدا هستند، آزارشان نرسانید و بر آنها سخت نگیرید.»[۴۷]

با این پیش زمینه این سوال را مطرح می کنیم:

آیا اسلام بنابر آیه ۳۴ سوره نساء به مرد اجازه کتک زدن همسرش را داده است؟

وقتی نگاهی چند به دیدگاه اسلام در مورد زن و جایگاه آن کردیم متوجه ارزش بالایی که اسلام برای زن قائل است، شدیم. اسلام با ارائه برهان های محکم خود به ما از طرق مختلف ثابت کرده که یک دین الهیست و قرآن نیز به طرق مختلف همانند اعجاز علمی اش و بیان حقایقی علمی که بشر در قرن اخیر به آنها دست پیدا کرده و این کتاب آسمانی بیش از ۱۴۰۰ سال پیش آنها را بیان کرده، به ما این اطمینان را می بخشد که سخن یک بشر نیست و تنها می تواند سخن یک فوق بشر که خالق هستی است و علمش به آن احاطه دارد، باشد. و یک خالق که مخلوق خود را به خوبی می شناسد هرگز جز صلاح و کمال و سعادت مخلوقش نمی خواهد. پس اگر توصیه ای می کند به حق و صلاح است.

حال به بررسی مسئله می پردازیم. این را تمام انسان های عاقل قبول دارند که فرد خطاکار باید به تناسب جرمش مجازات شود تا این مانعی برای ارتکاب مجدد خطایش باشد و این را نیز همه قبول دارند که اگر فردی تعهدی می دهد، موظف به انجام آن است و همه، فردی را که به وظیفه اش عمل نکند خطاکار و مستحق مجازات می دانند.

 با عقد ازدواج، مرد به همسر خود تعهد می دهد مهریه بدهد، نفقه (همه ی نیاز های متعارف خانم) در شان خانم بدهد، اجرت المثل بدهد، با خانم با اخلاق خوب و به طور شایسته برخورد بکند، به خانم پایبند باشد و خیانت نکند و … .

اگر آقایی وظایفش را انجام نداد خانم می تواند به دادگاه رفته و از ایشان شکایت کند. قاضی مرد را مجبور به انجام وظایفش می نماید، اگر اجبار جواب نداد قاضی مرد را به زندان می اندازد و اموال آقا را می فروشد و به مزایده می گذارد و حقوق خانم را می پردازد. اگر مرد اموال نداشت، حقوق خانم را از بیت المال می پردازند و آقا را به خدمت می گیرند و حقوق ایشان را بلوکه می نمایند. یعنی در هر صورت دادگاه اسلامی نمی گذارد خانم دچار مشکل شود. با این حال به خانم حق طلاق می دهد. بنابراین در صورتیکه مرد وظایفش را انجام ندهد، خانم برای احقاق حق خود راه دارد.

89

در قبال این تعهداتی که مرد با پیمان ازدواج به خانم می دهد، وظیفه خانم چیست؟

آیا اسلام وظیفه خانم را بچه داری و پخت و پز و خانه داری و… می داند؟ خیر. اسلام معتقد است اگر خانم ایـن کارها را انجام مـی دهـد، لطف مـی کـند و مـی تـوانـد در قبال آن از همسرش حقوق بگیرد. حتی برای شیر دهی فرزند خودش. گرچه اخلاقا انجام این امور توسط خانم پسندیده است. تنها موردی که خانم با عقد ازدواج به آن متعهد می شود تمکین خاص می باشد، یعنی صرفا مسئله جنسی زناشویی.

حال اگر خانم به تعهد خـود عمل نکند، بدون داشتن دلیل منطقی (مثل دوران عادت ماهیانه) مـرد چـه کار می تواند بکند؟ نزد قاضی برود؟! به قاضی چه بگوید؟! و بعد  قاضی چه کار می تواند بکند؟! این مسئله ساده ای نیست. آقا درخواست دارد و خانم نمی خواهد. فکر می کنید چقدر این مسئله بین زوجین اتفاق می افتد؟ به سراغ آمار می رویم… امروزه ۷۸ درصد طلاق ها به دلیل نارضایتی جنسی می باشد. [۴۸]

و اینجاست که به حکمت خداوند پی می بریم که این مسئله را در قرآن بیان می کند. اما اینکه نماز صبح ۲ رکعت است را خیر و اینجاست که اهمیت و فراگیر بودن این مسئله را به ما می فهماند.

 متخصصان به این نتیجه رسیده اند که اولا تحریک جنسی در آقایان بسیار سریع تر از خانم ها اتفاق می افتد و ثانیا برخـلاف خانم ها که در طـول ماه تغییرات هـورمونـی مختلفـی را تجربه مـی کنند و در نتیجه میزان تحریک پذیری آنها در طول ماه کم و زیاد می شود. آقایان همواره تحریک پذیری بالایی دارند و حتی میل جنسی آقایان تا پایان عمر ادامه دارد، اما خانم ها پس از دوران یائسگی دیگر تمایلی به مسئله جنسی ندارند. و نیز متخصصان به این نتیجه رسیده اند میل جنسی خانم ها بسیار تحت تاثیر اتفاقات زندگی می باشد. اگر فشار کاری یا مسائل داخل خانه زیاد شود، رابطه جنسی برایش مفهومی نخواهد داشت در صورتیکه در این شرایط هم مرد تمایل جنسی دارد.بنابراین نیاز جنسی فشار بسیار بیشتری به مرد وارد می کند.

90

جالب اینجاست که در چنین موقعیتی که مرد درخواست دارد و خانم امتناع می ورزد، غالبا مرد متوسل به زور می شود. گاهی زور بصورت غیر مادی هست، تهدید می کنند که فلان جا نمی رویم و … و بعد اعمال زور به صورت مادی و متاسفانه این اتفاق بسیار در جوامع اتفاق می افتد. یعنی وقتی خانم تمایلی ندارد و این اتفاق خیلی تکرار می شود، آقا به زور نیاز خود را برطرف می نماید. با تهدید و گاها با توهین و انواع و اقسام فحش و ناسزا و… . پیامبر اسلام(ص) هم فرمودند: “شهوت شعبه ای از جنون است.” وقتی این حس به این آقا دست می دهد، به حالت جنون می رسد و متوجه نمی شود که چه کار می کند.

91

 البته برخی نیز به صیغه و کارهای حرام روی می آورند، اما اکثریت این کار را نمی کنند و به فشار و تهدید و توهین و کتک روی می آورند و پزشکی قانونی بسیار مراجعات خانم هایی را گزارش داده اند که بخاطر این مسئله در نواحی مختلف بدنشان آثار کبودی و چنگ زدن و… دیده شده است.

92

البته  آقایان مـومـن که با آموزه های دین مبین اسلام رشد کرده اند هیچ گاه چنین رفتاری نمـی کنند. اما مردان شهوت پرستی که چه بسا قبلا هم با خانم های دیگر در ارتباط بوده اند، معمولا مرتکب این اعمال و چه بسا بدتر از آن می شوند.

در جامعه غرب ۲ راهکار در این باره اجرا می شود: ۱) طلاق که به سادگی انجام می شود و قبح آن ریخته شده که نتیجه آن را به وضوح می بینیم، از هم پاشیده شدن کانون خانواده و پیامد های اسفناک آن ۲) اعمال خشونت های شدید به زن که بسیاری از مردان تا پای قتل همسر خود جلو می روند.

تنبیه بدنی زن از پدیده های اجتماعی، بدون محدودیت زمانی و مکانی است و در تمامی جوامع و فرهنگ ها وجود دارد. و حتی در پیشرفته ترین جامعه ها دیده می شود، تا بدان حد که اکنون در اروپا «جمعیت زنان کتک خورده » تأسیس شده، به دفاع و چاره جویی می پردازند. در فرانسه دو میلیون زن از شوهران خود کتک خورده اند، یعنی یک چهارم شمار زنان. از این رو شماره تلفنی در اختیار بانوان قرار گرفته تا به طور رسمی از آنان حمایت کند. (کانال دوم تلویزیون فرانسه، به نقل از مجله پیام زن، شماره ۱۶۰)

93اعتراض زن برزیلی به خشونت علیه زنان در ریودو ژانیرو

خداوند این مسئله را با ارائه راهکاری مناسب حل می نماید. اسلام برای زن احترام و ارزش خاصی قائل است و از طرفی به آبروی او بسیار اهمیت می دهد. در احادیث بسیار همچون فرمایش امام صادق(ع) می بینیم خداوند حرمت آبروی مومن را به اندازه حرمت کعبه می داند، اما توجه ویژه تری نسبت به آبروی زن دارد. در سوره نور می بینیم که خداوند با جدیت تمام سوء ظن و شایعه پراکنی مردم را پیرامون یک زن مسلمان به شدت محکوم می کند. آری اسلام به سبب ویژگی های خاص زن و نیز صفت غیرت مرد نسبت به ناموس خود برای زن حریم بیشتری قائل است و در صورت وقوع چنین خطایی با ارائه راهکاری مناسب در پی حل مسئله در داخل خانه است تا مشکل به کمک محرم ترین فرد نسبت به زن حل شود. مسلما اگر این مسئله در بیرون از خانه توسط دادگاه ها و در حضور شاهدان بررسی شود، آبروی آن زن به خطر افتاده و بد نامی وی بر سر زبان ها می افتد.

94

خداوند راهکار را این طور بیان می کند که اگر خانمی در مسائل جنسی استنکاف نماید، (که در ادبیات دینی به آن نشوز گویند) مرد حق تهدید و اذیت و فشار آوردن و حتی کوچکترین حرف زشت را ندارد. چه برسد به ارتباط با خانمی دیگر. در مرحله اول باید همسر این خانم او را موعظه نماید. (فعظوهن) اما چگونه موعظه ای؟ هدف اصلی هم جلب رضایت زن اسـت که قطعا  این هـدف با سخنـی تند حاصـل نمـی شـود. در سـوره طه می بینیم خداوند به موسی (ع) ماموریت می دهد، فرعون را موعظه کند. اما در مورد فرعون که چه بسیار ظلم و ناعدالتی روا داشته و چه بسیار قتل و غارت ها در کارنامه اش دارد، می فرماید (فقولا له قولا لینا) با او به نرمی سخن بگویید. قطعا خداوند انتظار دارد مرد با همسرش که این همه در روایات به نیکی به او تاکید کرده که سرشتی لطیف دارد با نهایت عشق و محبت سخن بگوید. و زمانیکه به ارزش زن در اسلام می نگریم می بینیم جز این برداشتی نمی توان نمود. اصلا معنای وعظ همین است، یعنی پند دادن با سخنان دل گرم کننده و از روی خیرخواهی و نه امر و خشم.

95

و خداوند با نازل کردن این آیه لطف بزرگی در حق زنان نموده چرا که اکثریت مردان به محض اینکه این رفتار را از همسر خود ببینند، اعمال زور و فشار و تهدید می نمایند و خداوند به خوبی در مقابل این رفتار غیرانسانی می ایستد.

و نکته زیبا اینجاست که متخصصین معتقدند برخلاف مردان که به سرعت تحریک می شوند، زنان نیاز به معاشقه و سخنان محبت آمیز دارند تا به آرامی تحریک شوند و تا زمانیکه ارتباط عاطفی با مرد برقرار نکنند تمایلی به رابطه جنسی نخواهند داشت و اتفاقا پس از برقراری این حس عاطفی و تحریک زن، شهوت آنان تا چند برابر مردان فعال خواهد شد.

با این حساب این راهکار در اکثر موارد جوابگوست چرا که معمولا دلیل خانم ها در مورد کناره گیری از مسائل جنسی کمبود محبت بوده و این کار آنان شیوه ای برای ابراز نارضایتی و ناز کردن است که این مسئله با حرف زدن تعدیل می شود.

اما اگر خانم همچنان بر خطای خود باقی ماند، ممکن است بهترین مرد ها در این حالت به فکر طلاق بیفتند یا به سراغ بازار آزاد بروند. اما خداوند می فرماید در این مرحله ناراحتی خود را با جدا کردن بستر نشان دهید (وهجروهن فی المضاجع) طبیعتا این کار برای مرد سخت تر خواهد بود چرا که همان میزان بهره مندی را هم از دست می دهد.

96

از طرفی زن در بستر جنسی بیشتر دنبال محبت است و از آن محروم می شود که این نشان دهنده ناراحتی مرد است و هدف آن جلب رضایت زن. از سویی دیگر در این حالت زن با خود خلوت کرده و به حرف های محبت آمیز همسرش فکر می کند و قلبش نرم می شود و در این فراق کوتاه بیشتر متوجه ارزش همسرش می شود. و چه هوشمندانه اسلام این نکته را بیان می کند چرا که علم روانشناسی نیز قائل بر آن است که با احتمال قوی همین واکنش خفیف سبب تنبیه و توجه زن می گردد. در اختیار داشتن قلب مرد و جلب توجه عاطفی او، مهمترین خواسته یک زن است. او در آغوش مرد بودن را – بیش از ارضای تمایلات جنسی- دلیلی بر نفوذش در قلب مرد می‌داند. از این رو، بسترگریزی مرد، بسیاری از زنان را متنبّه می‌سازد.

اما اگر همچنان بر خطای خود اصرار ورزید چه باید کرد؟ آیا راه حل طلاق است و از هم پاشیده شدن کانون خانواده و تباهی آینده فرزندان؟در اینجا  اسلام مرحله سوم را بیان می کند: (فضربوهن.) آنها را بزنید؟ ابتدا به عقل خود رجوع می کنیم. هدف جلب رضایت زن بود. آیا با کتک زدن زن این هدف محقق می شود؟! خیر.

قرآن و روایات دو ثقل(حدیث ثقلین) هستند که همدیگر را تفسیر می کنند.

در رابطه با حـد و چگونگـی زدن، علامـه مجلسـی(ره) روایتــی از فقه ‏الـرضا علیه السلام نقل نموده است که ” وَالضَّربُ بِالسِّواکِ وَ شِبْهِهِ ضَرْباً رَقیقاً. زدن باید با وسایلی مانند مسواک و امثال آن باشد، آن هم با مدارا و ملایمت” [۴۹]

پیامبر(ص) فرمودند: «با این مسواک ‏هایی که شما از آن استفاده می‏کنید و به اندازه بند انگشت است، زن را بزنید تا مبادا دیه‏ای بر اثر ضربه آن وارد شود.»

پیداست که زدن با چوب مسواک، شدید و درد آور نیست بلکه اصلا زدن محسوب نمی شود و تنها برای بیان شدت عدم رضایت است و طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) نباید به آن دیه تعلق بگیرد. کمترین حدی که به آن دیه تعلق می گیرد، سرخ شدن است. یعنی در این حد هم به مرد اجازه نمی دهد که باعث تغییر رنگ پوست بدن همسرش شود، چه برسد به کبود شدن و جراحت و ناقص کردن عضوی از زن.

بنابراین می بینیم  این رفتار اصلا کتک زدن نیست، بلکه نوازش است. اما به آن دلیل نام زدن بر آن قرار گرفته که نشان دهنده اوج ناراحتی مرد است.

پس چرا فرموده بزنید؟ اگر لطافت زن را در نظر بگیریم واقعا چوب مسواک، زدن محسوب می شود. با مثالی موضوع را روشن می کنیم. فرض کنید آقایی دختر کوچکی را کمی خشن ناز کند، حتما به دیگران می گوید عمو مرا زد!

لطافت زن اگر به زیبایی نگهداری شود، چوب مسواک هم زدن است و نشان دهنده اوج ناراحتی مرد.

97

و نکته مهم آن است که این تنبیه موقتی بوده (فان اطعنکم فلا تبغوا علیهن سبیلا) و خداوند می فرماید به محض آنکه اصلاح شدند، دیگر به دنبال متنبه کردن آنها نباشید.

آیه، این راهکار را در مورد افراد وظیفه نشناسی مجاز شمرده که هیچ وسیله دیگری برای اصلاح آنها مفید واقع نشود. و این موضوع تازه ای نیست که منحصر به اسلام باشد، در تمام قوانین دنیا هنگامی که طرق مسالمت آمیز برای وادار کردن افراد به انجام وظیفه، مؤثر واقع نشود، متوسل به خشونت می شوند، نه تنها از طریق ضرب، بلکه گاهی در موارد خاصی مجازات هایی شدیدتر از آن نیز قائل می شوند، که تا سر حد اعدام پیش می رود. درحالیکه در مورد زن آن هم تنها در این یک مورد خاص پس از گذراندن همه مراحل پیشین و همچنان اصرار ورزیدن او بر این گناه، حد آن نازل ‌ترین مرتبه ضرب است و نباید موجب کمترین آسیبى بر بدن زن شود و موقتی است و چه دارای نتیجه مثبت و چه منفی باشد، باید به زودی از آن دست کشید. و در نهایت که هیچ چاره دیگری برای مرد وجود ندارد، خداوند در آیه ۱۲۸ سوره نساء می فرماید: از بزرگان خویشاوند که خیرخواه آن دو هستند به حکمیت برگزینید، یک نفر از خانواده زن و یک نفر از خانواده مرد تا بین آنان صلح برقرار نماید تا به سبب نسبت و عاطفه ای که خویشان با آنان دارند و خیرخواه آن دو هستند مسئله را حل نمایند.” و در آخرین مرحله رفتن به نزد مرجع قانونی را پیشنهاد می نماید.

اما نکته ای مهم اینجا حائز اهمیت است که اسلام تنها در یک مورد اجازه ضرب داده است، آن هم در مورد مسئله جنسی که زن به نیاز مرد توجه نکند. یعنی سرپیچى زن از تکلیف خود و حق مسلّمی که مرد دارد؛ حقی که با پیمان ازدواج، زن وفادارى خود نسبت به آن را متعهد شده است. متون علمی و منطق این امر را بدیهی می داند که با توجه به اینکه این نیاز در زن نیز وجود دارد، پس از اجرای ۲ مرحله اول یعنی شنیدن حرف های نرم و همراه با محبت و اندکی خلوت کردن با خود زن از نشوز دست بردارد. و تنها عده ی بسیار اندکی همچنان بر خطای خود اصرار می ورزند. چرا؟

98

روانکاوان امروز معتقدند جمعی از زنان دارای حالتی به نام مازوشیسم (آزارطلبی) هستند، که گاه این حالت در آنها تشدید می شود، تنها راه آرامش آنان تنبیه مختصر بدنی است. بنابراین، ممکن است ناظر به چنین افرادی باشد که تنبیه خفیف بدنی در مورد آنان جنبه آرام بخشی دارد و یک نوع درمان روانی است.

و این خود از اعجاز علمی قرآن است. در زمانـی که عهد جاهلیت بود و تعداد باسـوادان آن سرزمین به تعداد انگشتان دسـت هـم نبوده، خـداونـد به این زیبایـی راهکاری را برای حـل ایـن مسئله ارائـه مـی نمایـد که پاسخگوی هر نوع تیپ شخصیتی باشد.

99

در هر حال دیدگاه اسلام نسبت به زدن همسر، نگرشى منفى است و نصوص زیادى در نهى از این عمل وارد شده است. این روایات همه در زمانى بیان شده که خشونت علیه زنان از توهین و فحاشى تا ضرب و جرح و حتى قتل را شامل می شد، و اسلام آنها را تحریم کرد و مستوجب مجازات فقهى و قضایى در دنیا و عذاب آخرت دانست.

در مقابل، نشوز مردان نیز حرام و مستوجب کیفر است و از این جهت تفاوتى بین زن و مرد نیست. البته به جهت ضعف جسمانى زن و نیز رعایت ملاحظات روان ‏شناختى مدیریت و نیز ادامه زندگى، راهکار آن توسّل به داورى بزرگان خویشاوند و دستگاه قضایى است و در مسئله ناسازگاری مردان نیز حاکم شرع موظف است، مردان متخلف را از طرق مختلف و حتی تعزیر (تنبیه بدنی) به وظایف خود آشنا نماید.

آری اسلام دین اخلاق است، و قرآن سخنان خالق مهربان هستی است و در هر آیه اش حکمت ها نهفته است…

100

و این تنها دید من بعنوان دختری مسلمان نیست… وقتی آن متفکر زن یهودی (لزلی هزلتون) با پیش زمینه ای غلط که برایش ساختند و به قصد ایراد گرفتن و دشمنی با  قرآن شروع به مطالعه این کتاب آسمانی می کند و ۳ ماه درگیر آن می شود و آن چنان شیفته قرآن می شود و از زیبایی ها و رمزآلود بودن آن سخن می گوید و آن گاه که از اینکه انجیل تنها جنس مذکر را مخاطــب قرار مـی دهــد و زن را به حساب نمـی آورد، گله می کند و از حس خوبش در مورد دیدگاه برابر قرآن نسبت به زن و مرد می گوید که هر دو می توانند موجوداتی شریف باشند به راستی حقانیت این کتاب الهی را نمی رساند؟

برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ (ویدئو۸:  سخنان نویسنده و روان شناس یهودی آمریکایی در مورد قرآن)

 و ای کاش وقتی لیستی از دانشمندان بزرگ جهان را می دیدیم که اسلام آورده اند، اندکی پیرامون عظمت این کتاب شگفت انگیز و این دین مبین تفکر می کردیم…

 برای مشاهده ویدئو کلیک کنید ⇐ (ویدئو۹: لیستی از مسلمان شدن دانشمندان غربی)

                      

 منابع :

[۱] زن از دیدگاه اسلام، علی ربانی خلخالی، نشر حجت، ص ۲۱، ۲۲ و ۲۵…

[۲] فروغ ابدیت، جعفر سبحانی، دفتر تبلیغات اسلامی، ج ۱، ص ۴۸

[۳] ادیان و مذاهب جهان، محمدصادق نبی‌حسینی/ صص ۱۱۸۶ و ۱۱۸۷

[۴] فرنبغ دادگی، بندهش، ترجمه مهرداد بهار، چاپ دوم، تهران، انتشارات توس، ۱۳۸۰، بخش نهم، درباره چگونگی زنان، ص۸۳

[۵] برای نمونه در فصل ۲۷ بند ۱۹

[۶] ماتیکان هزار دادستان، درباره حقوق ساسانی، ج۱، ص۳۶

[۷] وندیداد، ج۳، ص۱۴۳۳، فرگرد ۱۴، شماره ۱۵

[۸] متن پهلوی روایت موبد آذر فرنبغ فرخزادان، ترجمه حسن رضائی باغ بیدی، انتشارات دایره المعارف بزرگ اسلامی، تهران،۱۳۸۴، ص۱۶

[۹]  وندیداد، فصل هفتم، بند ۷۲

[۱۰] وندیداد، فصل هفتم، بند ۶۵ و ۶۶

[۱۱] وندیداد، فصل شانزدهم، بند

[۱۲] وندیداد، فصل شانزدهم، بند ۴ تا ۸

[۱۳] مواعظ سلیمان، فصل ۷، آیات ۲۶ تا ۲۸

[۱۴] زن در یهود، لئونارد، ج، سویدلر، ۱۹۷۶م، ص ۱۱۵

[۱۵] زن در یهود، سویدلر، ص ۱۴۰

[۱۶] زنان اسرائیلی، حقیقت در پشت پندار، لسلی‌ هازلتون

[۱۷] یهودیت، دنیس، ال، کارمودی، ص ۱۹۷

[۱۸] زن در یهود، سویدلر، ص ۱۴۱

[۱۹] زن در یهود، سویدار، صص ۱۶۴ و ۱۶۵

[۲۰] ازدواج یهودی، اپستین، ص ۱۹۶

[۲۱] انجیل کاتولیک، فصل ۳، آیه‌ی ۲۲

[۲۲] نوم، فصل ۵، آیات ۱۱ تا ۳۱.

[۲۳] انجیل متی، فصل ۵، آیه‌ی ۳۲

[۲۴] تلمود، گیت، ۸۹

[۲۵] اکثر الخیر فی النساء، من‏ لایحضره ‏الفقیه، ج ۳، ص ۳۸۵

[۲۶] کافى(ط-الاسلامیه ج۶، ص۶، ح۷)

[۲۷] المحجه البیضاء، ج۳، ص ۷۰

[۲۸] سوره‌‌ های نساء، نحل و روم

[۲۹] برای نمونه در فصل ۲۷ بند ۱۹

[۳۰] نحل، آیه ۹۷

[۳۱] بقره آیه ۳۶

[۳۲] حجرات آیه ۱۳

[۳۳] وسائل‏ الشیعه، ج۱۵، ص۱۰۴؛ فروع کافى، ج۲، ص۸۲. به نقل از مرکز نشر اعتقادات

[۳۴] (میزان الحکمه، ج۱، ص۱۰۷، حدیث ۴۰۳)

[۳۵] (میزان الحکمه، ج ۱۳، ص ۴۴۲، ح٢٢۶١٩)

[۳۶] (فقه السنه، السید السابق، قاهر، ۱۹۹۶م، ص ۲۱۸ـ ۲۲۹)

[۳۷] سوره نساء، آیه ۴

[۳۸] زن در دین اسلام، لیلا بداوی، لندن، ۱۹۹۴م، ص ۱۰۲ و سوره نساء آیه ۳۲

[۳۹] مالى صدوق، ص ۴۹۶، ح۶۷۸

[۴۰] عصر آخر الزمان

[۴۱] ستاره های زن غربی در مسیر اسلام خواهی

[۴۲] مختصری از زرتشت

[۴۳] پارسی خبر ( پارسیان هند )

[۴۴] راه راستی ( گفتگو با زرتشتیان )

[۴۵] مستدرک ‏الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۵۳

[۴۶] تهذیب ‏الأحکام، ج ۷ ، ص ۴۰۰

[۴۷] مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۵۵۱

[۴۸] مسائل جنسی وتاثیر آن بر طلاق

[۴۹] بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص۵۸

پ.ن:

برداشت مطالب با ذکر نام منبع ( سایت باورباران ) بلامانع است.

دانلود مقاله

درباره صادقیان

صادقیان

دوباره امتحان کنید

75sha

سرعت متفاوت ستارگان در حدیث امام صادق (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع مقاله:  سرعت متفاوت ستارگان در حدیث امام صادق (ع)   …

2 Comments on زدن زن در اسلام

Maryam said : Guest Report 2 months ago

B nzrm maghale kameli bod..mn javabe kheili az soalamo grftm..🙏

احمدپور said : Guest Report 5 months ago

مقاله كامل و جامعي بود به نظر من مهمترين ويژگي اين مقاله مقايسه هاي انجام شده با ساير اديان بود

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

به کانال باور باران بپیوندید


کلیک کنید